Thursday, September 23, 2010

1 tahun 3 bulan

Posted by I am Nad at 1:50 PM
yeay!! ibu update blog saya :P
maira dah setahun lebey... sangat pandai mengajuk perbuatan org.. kene jaga btol2..takut cepat je dia catch-up kalau budak2 buat yg xelok..huhuuu...  last week saya marah dia n say "no..no..no.." sambil goyangkan jari.. xsampai 5 saat..dia ulang ape yg saya buat sambil gerakkan jari dia yg tecit 2... xjadi ibu nak marah taw!! noty..noty ye maira...


skrg maira dah pandai ckp word yg simple2..
nak
tak
dah
aiii = air
auw = miau - kucing
abg
tatak = kakak
ayah
bu = ibu
mak
enek = nenek
awaaaa... = Allah..(tiap kali dgr azan)
n favorite word dia WAWA = sepupunya yang nama wawa :P


maira dah kenal org..so kalau ckp daddy..dia akan cr daddy dia..kalau ckp adam..mesti dia trus pegi kat muka pintu sbb adam tinggal umah depan...benda lain yg maira dah kenal @ faham bila saya ckp
susu = botol susu
shoe = kasut
naik kereta = trus je nak buka pintu kereta
mata = kelip2 mata
mulut= buka mulut besar2
hidung = dia korek hidungnya :P
perut..pusat..kaki..gigi, tangan
angkat kaki
jump
buka baju or seluar
mandi
cebuk berak
stand up
sit down
dino = dinosour kaler pink
gung2 = anjing
mboo = lembu
n banyak lagi la... ramai org kata dia faham bahasa..coz everytime saya bg arahn dia akan terus buat..Alhamdulillah.... sejuk perut ibu.. n mestila baby anmum essential!! wa..promo lagi!!


ok..ni gambar saya masa beraya kat umah atok n opah angkat saya...huhuuu


ibu update lagi nti ye!!!

2 comments:

Wina Momma S and S on September 23, 2010 at 3:25 PM said...

wahhh update jugak ye?? lama tunggu nie heheee

Maira pun dah besar..dah boleh geng dgn Kira sbb Kira pun cepat belajar & suka ikut ape orang buat or cakap :-)

I am Nad on September 23, 2010 at 3:33 PM said...

yup geng bas skola la wina... beza 2 months je kan... hehehe
budak2 zmn skrg cepat belajar!!!

Followers

 

[not so little] MAiRa In D'HoUsE Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez